Oud en Nieuw in Uretiti - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Uretiti - Reisverslag uit Martinborough, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Uretiti

Door: Melissa

Blijf op de hoogte en volg Melissa

29 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Martinborough

Kia Ora!

Zo... het is weer even geleden dat ik wat heb geschreven.
Zoals de meesten van jullie weten heb ik ondertussen werk gevonden, dus minder tijd om verhalen te schrijven, en soms vergeet ik het ook gewoon :')

Dus.. Oud en Nieuw voor het eerst vieren in de zomer, met mensen die je eigenlijk niet zo heel goed kent is toch wel raar.

De dag begon relaxed. Eerst op het gemakje ontbeten, MET KAAS!!!! deze keer en daarna omgekleed en weer gaan zwemmen. Toch heel vreemd op oudjaarsdag, in je bikini op het strand liggen, afkoelen in de ruwe zee, waar ik bij elke golf bijna m'n bikinibroekje kwijt was. Maar dat terzijde.

(Normaal, thuis, komen 's ochtends de foto's al voorbij van oliebollen in het vet. Die heb ik toch wel behoorlijk gemist die dag. (Niet de foto's maar de oliebollen ofcourse))

Die middag zijn we BBQ boodschappen gaan doen voor 's avonds. Want als je hier zit moet je toch zeker wel, OF met kerst, OF met oud en nieuw barbecuen. Dus bakken met vlees gehaald, hamburgers voor Rik, hertenbiefstuk voor Bas en kip voor ons allemaal. Na de boodschappen een powernap gedaan, wetende dat we 's avonds niet heel optijd in bed zouden liggen. En na de powernap weer even onder een koude douche gestaan (omdat er niet anders was) en een beetje opgetut voor de avond. Want, wat we later pas hoorden die dag is dat we blijkbaar op een gay camping stonden, die met oud en nieuw altijd een groot feest geven. Eigen drank meenemen en zij regelen de rest.

Maar eerst moesten we een goede bodem leggen natuurlijk. De jongens eerst hun vlees bakken op de wegwerpbarbecue en ik was ondertussen kipspiezen aan het maken met kip, ui en parika. Na ons buikje weer rond te hebben gegeten, zijn we richting de muziek gelopen met onze flessen drank onder de arm.
Wat hadden ze hun best gedaan! Oud VW busje waar lichten uit kwamen, heel veel lichtjes overal trouwens, "chill room", bar met chips en meer (met nog veel meer lichtjes) en heel veel gezellige mensen.
De muziek was oké, niet fantastisch, maar het was gewoon al heel leuk om te kijken naar alle mensen die er rondliepen. Opgemaakte mannen in strakke outfits met een unicorn, leren broeken waarvan de billen bloot waren, jurken, boa's, hoge hakken. Ik heb m'n ogen uitgekeken. Wat een feest wisten ze ervan te maken! Waar normaal meestal de vrouwen de aandacht krijgen op een feest, waren dit keer Bas en Rik degenen waar mee geflirt werd. Erg grappig om te zien.

Richting 12 uur werd het toch wel een beetje vreemd. Er werd afgeteld, maar iets te vroeg. Daarna werd er nog een keer afgeteld en gaf ik Bas en Rik om 12 uur een knuffel in stilte, want er was geen vuurwerk. (mocht niet worden afgestoken wegens brandveiligheid)

Dat moment van het jaar dat je toch heel graag je geliefde familie in je armen hebt om samen het nieuwe jaar in te stappen, dat moment dat je elkaar alle goeds toewenst voor het komende jaar, dat moment dat toch elk jaar weer heel emotioneel is, was nu toch even anders. Geen familie om je heen, maar reisgenoten.
Een hele belevenis kan ik je wel vertellen.

Wat was ik ontzettend blij dat papa me na 12 uur belde! Natuurlijk schoten de tranen gelijk in m'n ogen, en met mam ook nog aan de telefoon gehuild. Maar op dat moment was het zo fijn hen even te horen. Echt heimwee heb ik nog niet gehad hier, maar op dat moment was ik graag even thuis geweest. Maar als je ziet wat ik er hier allemaal voor terug krijg in dit schitterende land, is het ook makkelijker om weer door te gaan.

Nadat de muziek abrupt stopte om 01.00 uur, werd ons verteld dat het feest voortgezet zou worden op het strand. Dus wij op het gemakje richting het strand gezwalkt. Halverwege werd ik ineens gebeld door tante Lies, die me een heel mooi nieuw jaar wilde wensen. SUPERLIEF!!
Op het strand aangekomen stond daar een jongen in zijn nakie een of andere vuurdans te doen. Geen schaamte, niks en gewoon gezellig met ons kletsen in z'n blootje. Zo beleef je nog eens wat.
Het feestje werd niet echt meer doorgezet maar we hebben het nog heel gezellig gehad met onze eigen muziek.
En toen werd ik ook nog eens door m'n lieve zus gebeld! We hebben wel eens betere gesprekken gehad, aangezien ik niet heel nuchter meer was, maar wat was het weer super fijn om haar stem te horen. Ook weer tranen met tuiten natuurlijk, maar ach, m'n make up zat toch al niet meer van de eerdere tranen.

Na nog heel lang op het strand gezeten te hebben, heb ik uiteindelijk m'n tent weer terug gevonden.

Wat een avond was het. Ik heb veel mensen ontmoet, maar er is er 1 die me bij blijft en dat is Grant. Een local, brede, grote kerel, een echte Maori. Geweldige man! Hij redde me van een andere Maori die als een puist aan me zat gekleefd. Een man die net iets te diep in z'n glaasje had gekeken, heel vervelend dus.
Ik hoefde tegen Grant alleen maar HELP te zeggen en hij begreep me gelijk, waar Bas en Rik in faalden die avond, want die vonden het alleen maar grappig.

Nou, dit was mijn Oud en Nieuw, eindelijk uitgeschreven.

Tot de volgende!

  • 29 Januari 2017 - 11:45

    Tante Eef:

    Met kaas?????????

  • 29 Januari 2017 - 11:47

    Tante Eef:

    Wat een heerlijk verhaal weer. Je hebt echt de tijd van je leven. Blijf genieten!!!! Dikke kus

  • 29 Januari 2017 - 11:54

    Pap:

    Mooi verhaal weer Melis! En ik ben die Maori Grant dankbaar! Xxxxx

  • 29 Januari 2017 - 12:28

    Mam:

    Hilarisch Melis!! En zeker heel blij met de beschermmaori.
    En ik vroeg me idd al af of je daar aan de kaas was!:)
    Xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Volg me op mijn reis door Nieuw Zeeland en Bali!

Actief sinds 23 Nov. 2016
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 8432

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 02 December 2017

Mijn reis naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: