Van Puketi naar Matai bay - Reisverslag uit Puketi, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu Van Puketi naar Matai bay - Reisverslag uit Puketi, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu

Van Puketi naar Matai bay

Door: Melissa Goedbloed

Blijf op de hoogte en volg Melissa

25 December 2016 | Nieuw Zeeland, Puketi

Kia Ora!

In de afgelopen tijd is er alweer zoveel gebeurd, maar ik zal het niet allemaal in 1 verhaal proppen.

Donderdag 15 december
Puketi Forest campsite.. we hadden er hoge verwachtingen van want er stond een hele mooie foto in het campingboekje, maar dat was een desillusie.
Ten eerste duurde het even voordat we er waren want op de kaart stond het niet heel duidelijk aangegeven waar het nou precies was. Als we 200 meter waren doorgereden op het punt waar we zijn omgekeerd hadden we er al veeeeel eerder kunnen zijn, maar ach.. dan hadden we de behulpzame locals ook niet ontmoet.
Ten tweede, toen we er aan kwamen was het een kleine teleurstelling dat de camping niet zo mooi was als de foto deed vermoeden. De camping zat aan de rand van het bos, was erg klein en er viel weinig te beleven dus besloten we gelijk al om er maar 1 nacht te blijven. Nadat we onze tenten hadden opgezet zijn we wat gaan eten en daarna een rondje door Puketi Forest gaan lopen. Er waren verschillende wandelroutes maar we hebben de kortste maar gepakt op onze slippertjes. (Voordat je het bos in mag, moet je eerst de zolen van je schoenen schoon schrobben en daarna over een mat met een sopje lopen. Dit is omdat de Kauri bomen (mega grote bomen!) kunnen sterven als je met vieze schoenen op de wortels zou gaan staan.) Het bos was dan wel heel mooi. Veel verschillende planten en bomen, waar ook bij aangegeven stond watvoor plant of boom het was, en tropisch vogelgeluid. Het pad kwam op een gegeven moment uit op een plateau waar we even een stilte moment namen. Luisterend naar de wind door de ogen. Luisteren naar de wind die door de gigantische Kauri bomen blies en de vogels die daar rond vlogen. Na dit stilte moment zijn we weer terug gelopen naar de camping, nog wat gebabbeld met de buren, kaart spelletje met Bas gedaan en daarna ons bed in.

Vr 16 december
De volgende ochtend ben ik met Bas nog een ochtend wandeling door het bos gaan doen, wij waren al vroeg weer wakker. Daarna hebben we ons opgefrist en was Rik ondertussen ook alweer wakker. Het was weer tijd om door te rijden naar Mangonui. Daar hebben we even geinternet en de volgende camping opgezocht. Dit zou Taupo bay worden. Hier wilde ik heel graag naar toe en gelukkig waren de jongens het met me eens :) dus zijn we naar Taupo bay gereden. Een van de betere campings! We hadden daar warme douches (de meeste campings zijn koude douches), alles was netjes en schoon, ze hadden een keuken, barbecues, een tv kamer waar we onze apparaten konden opladen en gratis wifi. En het was nog geen 5 minuten loopafstand van een mooi strand. Super fijn! We hadden maar voor 1 nacht geboekt, maar besloten al snel dat we daar wel iets langer wilde blijven. Dus boekten we nog 2 nachten bij. Die avond hebben we eerst op het strand gezeten met een wijntje en zijn daarna gaan barbecuen. Wat heerlijk was! Nadat we onze buikjes weer rond hadden gegeten, hebben we nog wat gerelaxed in de tv kamer en zijn daarna tevreden weer ons bed in gerold.

Za 17 december
Deze dag hadden we ingepland als rustdag. In de ochtend gevideochat met pap en mam, wat me toch wel heel goed doet. Om ze weer even te zien en te horen. Ookal zijn we nog maar zo kort onderweg toch is het prettig om even elkaar te zien en te spreken zo af en toe.
Daarna ben ik al snel in m'n bikini op het strand gaan liggen en de jongens zijn nog naar Mangonui en Coopers bay gereden op zoek naar een pharmacy vanwege Bas z'n hooikoorts.
In de tussentijd was ik in slaap gevallen op het strand, wat niet heel slim was, want de zon is hier veel sterker dan in Nederland vanwege een gat in de ozonlaag. Dus tegen de tijd dat de jongens terugkwamen was ik al aardig verkleurd. En helaas was die kleur geen bruin...( Maargoed, dit merkte ik pas toen ik 's avonds onder de douche stond)
Op een gegeven moment wilde ik de zee in maar werd ik tegen gehouden door een vrouw die mij vertelde dat er op dat moment een haai langs het strand zwom. Moest eerst even goed kijken maar toen ik hem zag heb ik gelijk Bas en Rik geroepen zodat zij het ook konden zien. Hij was ongeveer anderhalve meter, niet heel erg groot maar toch wel een hele belevenis! Dat zie je niet zo snel aan de Zeeuwse kust.
Uiteindelijk toen de haai weg was ben ik toch nog even het water in geweest om af te koelen. Later op de middag ben ik met Rik nog naar het dorp Coopers bay gereden om eten te halen bij de 4square (lokale supermarkt). Die avond weer gebarbecued, gewoon omdat het kan :)

Zo 18 december
Weer een rustdag. Omdat ik m'n zus alleen nog maar via whatsapp had gesproken, had ik haar die ochtend ook even gebeld om even verhalen te delen en haar stem te horen :) Helaas gaat het beltegoed heel hard als je vanuit hier naar Nederland belt. Maar ik was heel blij om ze even gesproken te hebben!
Die middag heb ik lekker wat gelezen, rustig aan, en niet teveel in de zon... En 's avonds na het eten hebben we de Lion King gekeken in de tv kamer en daarna nog een deel van de Hobbit. Maar toen werd het al laat dus zijn we halverwege de film maar ons bed in gekropen.

Ma 19 december
Omdat ik de meeste foto's met m'n telefoon maak, ben ik 's ochtends toch nog even naar het strand gelopen om wat foto's met m'n camera te maken. Heb m niet voor niks mee natuurlijk. Toen ik terug op de camping kwam hebben we ons klaar gemaakt voor vertrek.. weer mn kleding bij elkaar rapen en weer die tenten inpakken..
Vanaf Taupo bay zijn we doorgereden naar Hihi Beach (ik reed deze keer). We hadden de naam op de kaart zien staan en wilden toch wel even kijken hoe dat er dan uit zag. Was helaas niet heel bijzonder. Vanaf daar zijn we weer verder gereden naar Matai bay. Daar wilden we op de camping staan. Nadat we een plekje hadden gevonden hebben we weer onze tenten eerst opgezet en even de buurt verkend. Je moest een duin over lopen om op het strand te komen. Ook weer een heel mooi strand. Die avond zijn we uit eten geweest bij Carrington, Karikari estate. Het was voornamelijk pizza. Vanaf daar had je een schitterend uitzicht omdat het een hoger gelegen plek was. Nadat we daar gegeten hadden zijn we nog een avondwandeling over het strand gaan doen en konden we heel mooi sterren kijken. Een aantal vallende sterren gezien en dus ook een aantal wensen gedaan :)

Voor nu laat ik het even hier bij want hij wordt al weer aardig lang.

Veel leesplezier!

  • 26 December 2016 - 00:39

    Pap:

    Wat een avonturen! ;)

  • 26 December 2016 - 00:46

    Tante Eef:

    Heerlijk verhaal weer! Blij dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Dikke kus!

  • 26 December 2016 - 10:02

    Wil:

    Het ziet er weer allemaal geweldig uit , ik geniet van je verhaal en dat je het zo naar je zin hebt!! Dikke kus Wil

  • 26 December 2016 - 10:48

    Mam:

    Heerlijk weer om te lezen over al je belevenissen!! Xxxxxxxxx

  • 26 December 2016 - 11:22

    Tante Jacqueline:

    Lieve Melis, wat leuk om te lezen wat je daar allemaal beleeft!!!
    Zo fijn om te lezen dat je zo geniet!
    Maak elke dag weer mooie herinneringen!!
    Enne... die verslagen van jou zijn voor mij nooit te lang hoor!!!

  • 26 December 2016 - 11:26

    Tante Jacqueline:

    Vreemd, er is een stuk weggevallen...
    Enjoy to the freaking fullest!
    Dikke kus!
    -and I'll be your loving aunt for always... xxx Love you!!!

  • 15 Januari 2017 - 01:06

    Daphne:

    Mooi verhaal zeg! Zag het al beetje voor me! Lees nu even paar van je verhalen achter elkaar! Genieten!! Pas op voor haaien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Volg me op mijn reis door Nieuw Zeeland en Bali!

Actief sinds 23 Nov. 2016
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8449

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 02 December 2017

Mijn reis naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: