Vliegen is niet zo leuk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu Vliegen is niet zo leuk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu

Vliegen is niet zo leuk

Door: Melissa Goedbloed

Blijf op de hoogte en volg Melissa

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Vrijdag 2 december vertrokken we met 8 personen naar Nieuw Zeeland.
Maar voor dat we daar aankwamen moesten we eerst nog naar Dubai, Singapore en Sydney.

Beginnend bij de reis naar Dubai...
Om 22.00 uur vertrokken we vanuit Schiphol met Emirates/Qantas naar Dubai. Een vlucht van ongeveer 6,5 uur. Na een uur of 5 vliegen bleek dat boven Dubai een dikke mistwolk hing waardoor we niet daar konden landen en dus een tussen landing moesten maken in Koeweit. Daar moesten we wachten in het vliegtuig tot de mistwolk was opgelost en het vliegtuig weer was volgetankt. Dit duurde uiteindelijk nog een anderhalf uur en daarna nog drie kwartier vliegen naar Dubai. (Dit was de eerste kink in de kabel)

Eenmaal in Dubai hadden we dus vertraging opgelopen en daardoor onze aansluitende vlucht gemist naar Singapore. Super handig! Want daarna hebben we 5 uur moeten wachten tot we eindelijk normaal geholpen werden aan de bali om onze vluchten om te laten boeken.
Uiteindelijk hebben we de vlucht van 21.30 uur (lokale tijd) kunnen halen en konden we verder vliegen naar Singapore.

De vlucht naar Singapore verliep prima gelukkig, enige nadeel was, omdat we zo laat pas weer vertrokken waren, hadden we geen bed om die nacht in te slapen (wat eigenlijk de bedoeling was) en moesten we weer een nacht doorbrengen in een vliegtuig. Nacht 2 niet gelapen..

We kwamen zondag om 08.30 (lokale tijd) aan in Singapore. Daar moesten we eerst door de douane en daarna wilden we onze bagage ophalen maar die bleek al te zijn doorgestuurd naar Sydney. Door het omboeken van onze vliegtickets was daar een klein foutje gemaakt, helaas. Wat dus betekende dat we na 2,5 dag vliegen geen schone kleding ter beschikking hadden (: Lekker fris!!
De bedoeling was dat we zouden worden opgehaald op het vliegveld om naar een hotel te worden gebracht. Na gebeld te hebben met het hotel hebben we nog een paar uur moeten wachten totdat er eindelijk iemand verscheen om ons op te halen.

Eenmaal in het hotel rond een uur of 13.00 hebben we ons snel opgefrist want om 14.00 stond er een busje met gids klaar om ons een deel van Singapore te laten zien. Wat hartstikke leuk was, maar we waren allemaal helemaal gesloopt van de reis. We hebben een botanische tuin gezien, vol met allemaal verschillende soorten Orchideeën. Heel mooi en fijn om even niet in een vliegtuig te zitten en de benen te strekken. Het was er wel heeeul erg warm en vochtig dus dat was even een klap in het gezicht. (30C)
Daarna gingen we met de bus door de stad, veel oude gebouwen maar vooral ook veel nieuwbouw wat nogal tegen elkaar afsteekt. Het is opzich wel mooi, maar niet mijn ding. We stapten uit bij een brug vanwaar je de bekende gebouwen ziet met een soort van boot bovenop. En daaronder een gebouw in de vorm van een lotusbloem. Erg geliefd onder toeristen, bleek, want het was er super druk. Na even daar te hebben rondgestruind, zijn we door gegaan naar het vliegveld waar we eerst wat hebben gegeten en daarna DIRECT ter aarde stortte in 1 van de lounges. Daar hebben we allemaal nog even een powernap gedaan, wat heel hard nodig was.
Om 23.50 uur (lokale tijd) vlogen we weer door naar Sydney.

Reis naar Sydney...
Om het kort te houden.... Het was verschrikkelijk. Super misselijk, kon geen vliegtuigvoedsel meer ruiken of zien en heb helaas de toilet van heel dichtbij moeten bekijken.
Eenmaal in Sydney moesten we afscheid nemen van 3 personen van de groep want zij bleven daar, de rest vloog door naar Nieuw Zeeland.
Kort afscheid want we hadden maar een uur om de volgende vlucht te halen.

Reis naar Auckland...
Nog misselijk van de vlucht ervoor stapte ik in. Gelukkig een stoel bij het raam. Minder gelukkig voor de mensen naast me zaten want zodra je door het vliegtuig mocht lopen, heb ik direct het toilet weer van dichtbij moeten bekijken. Er was ondertussen ook alweer een "heerlijke" etenslucht door het vliegtuig verspreid dus dat maakte het er niet beter op.
Toen ik me eindelijk wat beter begon te voelen kon ik genieten van een schitterend uitzicht boven Nieuw Zeeland. Alleen toen de daling in was gezet kwam de misselijkheid weer in alle hevigheid terug helaas.

Op maandag 5 december 15.30 uur (lokale tijd) kwamen we dan eindelijk aan in Auckland! FINALLY!!!!! Ik was zo blij dat ik er bijna een traantje om moest laten. Wat was/ben ik blij dat ik voorlopig niet meer hoef te vliegen!
Natuurlijk moest er hier ook wat mis gaan, want bij het ophalen van de bagage bleek m'n statief kwijt te zijn. Overal nagevraagd of er wat was gevonden, maar helaas niks. Dus morgen nog maar even bellen naar de airport.

Na een paar uur op het vliegveld te hebben gespendeerd zijn we naar het hostel gegaan. Daar hebben we ons opgefrist en zijn we nog een drankje gaan doen in de stad... Die een beetje erg rustig was. Dus na 1 drankje hadden we het ook wel weer gezien en konden we dan EINDELIJK in een bed slapen!
We zitten helaas niet met elkaar op de kamer, maar wel op dezelfde verdieping.

Na een betere nachtrust zijn we (Anet, Bas, Rik, Okke en ik) vandaag naar Devonport geweest met 2 duitse meiden. Zij hadden dat idee en vroegen ons mee. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen (:
Na een kwartiertje met de ferrie kwamen we in Devonport aan en zijn we de heuvel opgelopen voor een schitterend uitzicht op de skyline van Auckland en meer. Daarna terug gelopen en even een lekker koud biertje gedronken in de beer garden.
Na dat biertje zijn we over een aantal strandjes gelopen en uiteindelijk op een groter strand beland. Heel erg mooi maar erg winderig, het bruunsel(rooisel) is er bij ons allemaal aangewaaid (':

Om een uur of 20.00 zijn we terug gegaan naar de ferrie en konden we nog mooie foto's maken van de skyline van Auckland met de zonsondergang er achter. We hebben de avond samen afgesloten met een lekkere pizza van de Pizza Club hier op de hoek van de straat.

Morgen hebben we de oriëntatie op het hoofdkantoor van Travel Active (de reisorganisatie) voor onze bankgegevens, nieuwe simkaart en nog allerlei info..

Sorry voor dit lange verhaal, maar zo hebben jullie in ieder geval wat te lezen (;

Cheers!

• 06 December 2016 - 14:07

Marjolein:

Lieve stoere globetrotter van me,

Jullie hebben het toch maar mooi geflikt met zn achten! Ik ben toch wel benieuwd hoe die 2 zonder vliegervaring het hebben beleefd! :)
    Voorlopig hoef je gelukkig niet meer te vliegen!
    Hopelijk komt je statief nog boven water. Geniet van alles met volle teugen en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag die voor mij niet lang genoeg kan zijn!!!:)

dikke kus van je trotse mam!

• 06 December 2016 - 14:08

Tante Eef:

Hé Melissa,

Wat een verhaal van wat toch wel een beetje valse start was.
    Maar gelukkig ben je weer opgeknapt en kun je genieten van pizza, bier en uitzichten. :)
    Wel heel erg leuk om je belevenissen zo te volgen.

Dikke kus!

• 06 December 2016 - 14:30

Anet:

Erg leuk om dit samen met jou te doen!

Groetjes anet

• 06 December 2016 - 15:42

Je Liefste Neef:

Hey Melissa

Wat een reis zeg!!! Wel fijn dat je dan toch eindelijk bent aangekomen. Veel succes daar en ik kan niet wachten op het volgende verhaal

Groetjes

• 06 December 2016 - 16:53

Sabine:

Dag lieve Melissa,

Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen naar die lange reis!
    Wat er allemaal na het vliegen volgde klinkt als een fantastisch begin van dit avontuur!
    Heel veel plezier en succes, ik mis je nu al!

Dikke kus,
    Sabine

• 06 December 2016 - 17:26

Rowy:

Lieve melissa,

Wat een verhaal zeg!
    Zo maak je nog eens wat mee zullen we dan maar zeggen he!
    Ben blij dat je uiteindelijk toch goed aangekomen bent,
    Nu kan het avontuur echt beginnen!

Heel veel liefs,
    Rowy

p.s. Fijn dat ze daar ook een beer garden hebben hihi

• 06 December 2016 - 18:20

Nancy:

Hey Melissa, kanjer!! Dat was me een reisje wel zeg, nu lekker genieten van al het moois. Hier koud en glad 's ochtends. Ik heb al languit in de tuin gelegen over een gladde tuintegel

• 06 December 2016 - 18:43

Dani:

Hee meis!! Wat fijn te lezen dat je goed bent aan gekomen maar helaas wel met wat tegenslagen..... geniet van alles om je heen!

• 06 December 2016 - 18:51

Papsie:

Hoi schat! Die reis maar snel vergeten en vooruit kijken naar alle mooie en leuke avonturen die je nog tegemoet gaat!
    Lynwlyyom!

• 06 December 2016 - 19:20

Je Grote Zus:

Lief zusje,
    Wat een helse reis! Maar nu kan je eindelijk gaan genieten!!
    Blijf maar zulke lange verhalen schrijven hoor, wij lezen ze graag :)
    Liefs van je grote zus

• 06 December 2016 - 20:50

Daphne:

Hey meid,
    Wat een verhaal... nu al!
    Jammer van de vliegreis, is echt vervelend Pff.. maar gelukkig na verder te lezen in je verhaal, voelde het meteen goed en maakte denk ik na dat je er was een hoop al goed!
    Dit hoord er ook bij, maar weet na elke tegenslag: na regen komt zonneschijn :D
    Geniet! En gewoon blijven schrijven ;)

Een warme groet uit t koude Nederland. Liefs, Daphne

• 06 December 2016 - 22:01

Tante Jacqueline:

Heeyyy lieve Melissa!!!
    Wat leuk om je verhaal te lezen!!! En wat heb je al veel meegemaakt!! Bijzonder!!! Ik zag op FB al een hele toffe foto voorbij komen van die twee ventjes, al drinkend in de wagen!!
    Lieve meid, geniet ervan! En hou ons op de hoogte, eeejjj!!!
    Dikke kus,
    'And I'll be your loving aunt for always!
    Xxx love you!!!

• 06 December 2016 - 22:43

Helena:

Awww

• 07 December 2016 - 11:23

Tante Anky:

Hoi Meid,

Nou, dat geeft me geen zin om die kant op te gaan, ook al heb ik een gratis huis bij Sidney ! In ieder geval zit je er nu voor een tijd en kan je rustig bijkomen :-) ! En zoals Stef zei, schrijf maar lange verhalen, vinden we helemaal niet erg !

Veel liefs en kusjes van ons allen

• 07 December 2016 - 14:01

Josca Boogert:

Wat een reis......kan vanaf nu alleen maar leuker worden. Leuke foto's heb je iig al gemaakt. Hopelijk is je statief al terecht want zonder kun je niet als fotograaf zijnde. Lekker genieten daar en we wachten je volgende verhaal af. Dikke knuffel en kus. XXX

• 08 December 2016 - 14:12

Ome Jan:

Heej lieve nicht. Ondanks de valse start toch een leuk verhaal om te lezen hoor!
    En vanaf nu kan het alleen maar beter gaan toch. Geniet er van!
    Ik kijk al uit naar je mooie foto's en avonturen.

• 09 December 2016 - 10:40

Pap:

Gave foto's!

• 09 December 2016 - 19:06

Marjo:

Hey meis!

Leuk om je verhalen te lezen!
    En voorlopig lekker niet vliegen hihi! Have fun mop!
    x x x Marjo!

• 04 Januari 2017 - 17:00

Marleen:

Zo eindelijk eens even tijd gevonden om jou te volgen.
    Ik was van plan om alle reisverhalen achter elkaar door ge lezzen maar na zo'n heftig reisverhaal moet ik ech even bijkomen