5 Weken vakantie! Deel 1 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu 5 Weken vakantie! Deel 1 - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Melissa Goedbloed - WaarBenJij.nu

5 Weken vakantie! Deel 1

Blijf op de hoogte en volg Melissa

17 Mei 2017 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Kia ora!

Het waren bewogen weken.
Remschijven moesten worden vervangen, action cam kwijtgeraakt tijdens mijn slide down the Rere rockslide, vastgestaan op een camping wegens weersomstandigheden, accu van de auto moest worden vervangen en als klap op de vuurpijl ging m'n telefoon ook nog eens kapot met alle info wat we afgelopen tijd hebben gedaan.
Gelukkig is er ook een zonnige kant aan dit verhaal.

Ik ga mijn best doen om te herinneren wat we allemaal hebben gedaan afgelopen weken.

Na onze super ervaring op de eerste dag van onze "vakantie" zijn we maar weer naar de Warehouse gereden om de tentstokken te vervangen. Dit ging natuurlijk ook niet zonder slag of stoot want we hadden het bonnetje niet meer. Alleen op de foto maar dar was niet goed genoeg. Na veel moeilijk gedoe toch nieuwe tentstokken meegekregen en op ons hart gedrukt gekregen dat weersomstandigheden toch echt niet binnen de garantie vallen.

Clifton Beach
Aangekomen bij de nieuwe camping had de eigenaar zoiets van "je gaat met dit weer toch niet in een tet slapen??" Ja helaas wel.. want iets anders hebben we niet. Gelukkig was de man erg behulpzaam en vond voor ons een plek uit de wind. (Niet uit de regen helaas, maar je kan niet alles hebben hè)
Na onze tent op een redelijk droog moment te hebben opgezet zijn we van ellende maar een biertje gaan drinken en zijn daarna terug gelopen naar de office om een tour te boeken.

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan en ons klaar gaan maken voor de tour naar Cape Kidnappers waar de Gannets, oftewel Jan van Genten, geduldig zaten te wachten op een fotoshoot met Captured by Melissa. De tour vertrok ongeveer 200 meter van de camping vandaan dus we waren er zo. We wisten niet precies wat ons te wachten stond, maar toen de tractor met aanhangsel (zonder enige beschutting tegen de regen) aan kwam rijden wisten we dat we dat totaal niet hadden verwacht. Eenmaal op het aanhangsel met alle mensen stelde de tour guide zich voor. Zou z'n naam niet meer weten, maar het was een leuke kerel met goeie humor.
Wij hadden gedacht dat de tour bovenlangs (over de cliffen) zou gaan maar bleek dat we de hele tour over het stand zouden rijden. Bas en ik zaten aan de waterkant, wat betekende dat we regelmatig onze voeten moesten optrekken als we geen natte voeten wilden hebben. Onderweg stopten we regelmatig omdat de tour guide ons genoeg te vertellen had over de rotsen achter ons, de verschillende lagen en de verzakkingen door aardbevingen en natuurlijk hoe Cape Kidnappers aan zijn naam komt.

Na ongeveer een uur te hebben gereden kwamen we bij de eerste groep Jan van Genten, waar ik natuurlijk gelijk als een bezetene m'n camera op los heb gelaten. Na een minuut of 10 gingen we weer verder, ik was nog lang niet klaar!! maar de tour vervolge en het weer leek ook een beetje op te klaren. Toen we bij het eindpunt aankwamen zat ik te trappelen van ongeduld tot de tour guide was uitgepraat zodat we de berg konden bewandelen en de grotere groep Jan van Genten van heel dichtbij konden bewonderen. Hijgend boven aangekomen was het de wandeling dubbel en dwars waard want er zaten honderden Jan van Genten, en zo dichtbij dat je ze bijna kon aanraken.
Na heel veel foto's gemaakt te hebben, ging het weer harder regenen en besloten Bas en ik terug te lopen naar de tractor.
Toen iedereen weer verzameld was het tijd om terug te rijden, want er moest wel rekening gehouden worden met het tij. Op de terugweg hebben we zitten praten met een stel dat zich voorstelden als de oprichters van de website backpackersguide.nz, wat een hele bekende site is hier. We vonden ze al zo enthousiast met meerdere camera's en gopro's, maar dat viel ineens helemaal op z'n plek.
Bas maakte nog even duidelijk dat ik ook fotografeer en de jongen reageerde gelijk dat als ik mezelf wat meer wil promoten, ik altijd foto's mag opsturen die zij dan weer op de website laten zien. DOEN NATUURLIJK!

Eenmaal terug bij beginpunt zijn we gelijk doorgereden naar de Maraetotara falls. Schitterend sprookjesachtig daar.

De volgende dag was weer regenachtig dus besloten we naar Hastings te rijden en daar wat internet te tappen. Ging niet helemaal als gehoopt dus zijn we maar naar de bioscoop gegaan. Kong: Skull Island. Leuke film. Toen we de bios uit liepen was het ineens schitterend weer. Ik had al een paar keer tegen Bas gezegd, ik wil heel graag naar de Te Mata Peak. Dus zijn we naar daar naartoe gereden. Wat een prachtig uitzicht daar en een fantastisch landschap! En Bas vond het stiekem toch ook wel heel mooi.

Lake Tutira
Onderweg naar deze camping nog 2 watervallen bezocht. Te Ana falls, hoefden we niet erg ver voor te lopen en was super mooi. De Tongoio falls daarentegen.. daar moesten we nog een flinke wandeling voor maken, bergje op door de modder. En eenmaal aangekomen bij de waterval, viel t nogal tegen helaas. Je stond op een platform 300 meter van de waterval vandaan en ook nog eens van bovenaf. Geen goeie foto's helaas.

Tja... Lake Tutira.. veel regen, agressieve zwarte zwanen en een meer vol met algen.
Het was er wel mooi, maar er was werkelijk niks te doen.. zeker niet als het regende. Maar gelukkig hebben we een auto! Dan kom je nog eens ergens.
We hadden al opgezocht of er nog meer watervallen in de buurt waren en dat was zo. De Shine falls, een uur lopen maar wat een geweldig mooie waterval is dat! Met 58 meter hoog, de hooste die we tot nog toe gezien hebben. Op de terugweg kwamen we zo'n 50 schoolkinderen tegen.. wij blij dat we die net gemist hadden bij de waterval!
(Op de foto sta ik in mijn bikini bij deze waterval, want het idee was om te zwemmen daar. Maar het was toch wel wat frisser dan ik dacht..)

Even over de zwanen, leuk dat ze anders zijn dan in Nederland, maar ze zijn net zo agressief. En als er iemand zo dom is om de eenden te voeren moet je niet gaan schreeuwen omdat er een zwaan eten komt claimen. Sommige mensen snappen het gewoon niet.

Lake Waikaremoana (geen wifi en geen bereik)
Onze weg werd vervolgd naar Lake Waikaremoana, een prachtig gebied in de bergen. Een behoorlijk groot meer met verschillende campings eromheen.
We hebben alleen de rechterkant van het meer gezien aangezien de linkerkant niet begaanbaar is met de auto.

De eerste camping (ben de naam kwijt)
Zo ver mogelijk doorgereden naar de achterkant van het meer, zodat we op het gemakje onze weg terug konden maken.
Daar aangekomen was het helaas weer niet al te best weer. Uiteindelijk was het droog genoeg om de tent op te zetten. Daarna wat rondgelopen op de camping, strandje gevonden. Veel was er niet te doen, afgezien van kijken naar een bewolkt uitzicht. Op dat moment besloten we om de volgende dag naar de volgende camping te rijden.

De volgende dag was het prachtig weer en zagen we eindelijk de grote berg die de dag ervoor in de wolken had gelegen.
Veel foto's gemaakt (natuurlijk) en daarna naar de volgende camping gereden.

Lake Waikaremoana top 10 Holiday Park
Na het opzetten van de tent zijn we lekker gaan "zwemmen", dat wil zeggen even afkoelen en gauw weer terug op de kant. Het water was behoorlijk fris, de bodem was spekglad en de zandvliegen waren super irritant.
Daarna gedoucht, heerlijk is dat als je dat een poosje niet hebt kunnen doen.

En daarna uitgezocht wat er in de buurt te doen was.

-Twee watervallen
Aniwaniwa falls, mooi maar helaas geen goeie foto's van kunnen maken.
Papakorito falls, schitterend! Daar heb ik de selfie gemaakt waarvan jullie dachten dat Bas de foto had gemaakt.

-Ik weet niet meer hoe de track heet, maar een van de avonden zijn we voor zonsondergang naar boven gelopen en hadden we een geweldig uitzicht over het meer. De natuur trakteerde ons die avond op een schitterende zonsondergang over het meer.

-Lake Waikareiti
Een wandeling van ongeveer een uur door het meest adembenemende bos ooit. Echt geweldig! Helaas trok het helemaal dicht toen we eenmaal bij het meer waren. Wel een heel mooie omgeving en super helder water.
Op de terugweg begon het weer te regenen en eenmaal bij de auto waren we nat en koud. Tijd voor een warme douche dus!

-Lou's Lookout
Ook weer een wandeling door prachtig bos, eenmaal boven aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over het hele meer. Helaas was het behoorlijk bewolkt (alweer) maar gelukkig wel droog.


Voor nu hebben jullie wel weer even genoeg leesvoer.

Next stop: Gisborne

P.S. Ik heb besloten om niet meer naar Australië te gaan. (wat mijn originele plan was: 8 maanden NZ, 3 maanden AUS, 1 maand Bali)
Dit heb ik veranderd naar 11 maanden NZ en 29 dagen Bali. Nieuw Zeeland heb ik nog lang niet helemaal gezien en daarbij ben ik een beetje verliefd geworden op de natuur hier.

Lieve groetjes uit NZ!

  • 17 Mei 2017 - 06:39

    Ruud:

    Grappig, ik dacht gisteravond nog.... Al lang geen dagboek gezien, morgen eens ff kijken. WAT een timing!

  • 17 Mei 2017 - 12:05

    Larissa Roelvink:

    Leeuk verhaal Melis !

  • 17 Mei 2017 - 12:29

    Pap:

    Mooi vehaal weer schat? Ben nu toch benieuwd hoe Cape Kidnappers aan die naam komt!

  • 17 Mei 2017 - 18:50

    Mam:

    Heerlijk om weer je belevenissen te lezen Melis!!! Xxxxxxxxxxxxxx

  • 18 Mei 2017 - 09:24

    GOMEZ Anky:

    Hoi Melissa,

    Blij eindelijk waar wat nieuws te krijgen ! Ik heb net de fotos op je site bekeken, ze zijn zo fantastisch mooi ! Wat een mooie landschappen, zeg ! Ik ben blij dat alles goed met je gaat en ik begrijp dat je daar wat langer wil blijven.

    Hier gaat alles goed, het begint lekker warm te worden dus gaan we nu weer van het zwembad profiteren, heerlijk !Ik denk vaak aan jou, vooral 's-morgen vroeg als de zon boven de Ste. Victoire uitkomt, altijd zo mooi !! En ook als er mooie wolken zijn :-). Ik onthoud je lessen goed als ik zelf fotos maak, dan denk ik, hoe zou Melis dit doen ?

    Veel liefs van ons allen en ga maar lekker door met fotograferen om ons te laten dromen !!

    Kusjes van Tante Anky

  • 18 Mei 2017 - 09:26

    GOMEZ Anky:

    P.S.

    Vandaag is het de 5e verjaardag van Hermione !! Dikke poot van haar ook !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Volg me op mijn reis door Nieuw Zeeland en Bali!

Actief sinds 23 Nov. 2016
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 8440

Voorgaande reizen:

02 December 2016 - 02 December 2017

Mijn reis naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: